Thursday, August 12, 2010


Hayat bazılarına karmakarışık bir yol haritası çizer. Bu insanlar bu haritayı yoluna koymaya çalışırlar bir ömür boyu. Sorunlarla, sorularla, açmazlarla uğraşır; hangi yöne gitmeleri gerektiğine karar vermekte zorlanır; yanlış seçimlerle olmadık yerlere sürüklenirler. Oradan oraya savrulmakla geçer hayatları. Ancak sonuna geldiklerinde rahat bir nefes alabilirler. Hem çok zor ve yorucudur, hem de heyecanlı ve macera doludur bu yolculuk. Ama daima biraz risklidir de...

Ama hayat diğerlerinin önüne dümdüz bir çizgi çizer. Benim gibilerine. "Sen bu yoldan ilerleyeceksin ve hiçbir yere sapmayacaksın" der; "o zaman sana kötü bi sürpriz yapmam". Ama bu düz yol yetmez, memnun etmez. Yoktan var edip, virajlar kavşaklar inşa edip, şekillendirmeye çalışırız. Kimileri 'doyumsuz' der benim gibilere, kimileri 'zoru sever', kimileriyse 'kadir kıymet bilmez'. Çünkü sakin ve huzurlu yaşamı sırf "rahat battığı" için karmaşık hale getirmek bizim işimizdir.


Boş ve sıkıcı hayatımdan sıkıldığımda, hiçbir şey yapamazsam ötesinde berisinde çentikler, gedikler açmaya çalışıyorum. Yan yollara sapsam nolur ki, diyorum. Ama sonra bir duvara toslama ihtimali karşısında korkup kaçıyorum kendi güvenli, sakin yoluma. Hani ancak kaybetmek üzereyken anlarız ya elimizdekilerin değerini...



Şimdi yol ayrımları var; bakalım bu seçimde nereye doğru gideceğim ben...


No comments:

Post a Comment

siz de buyrun