Thursday, January 6, 2011

spoiler lover

(uyarı: resmin yazıyla hiç mi hiç alakası yoktur.)


Kargo şirketiyle yaşanan sancılı bir mücadelenin ardından ısmarladığım kitaplarıma kavuşmuş bulunmaktayım. Tabii her zaman yaptığım gibi ilk işim burnumu rastgele sayfaların arasına sokup kitap kokusunu içime çekmek oldu. (sahi siz de küçükken okul ilk başladığında ya da yeni bir kitap satın aldığınızda yepyeni kitap/defterlerinizi koklar mıydınız?)


Aldığım kitaplardan biri Joshua Ferris'ten Bilinmeyen, diğeriyse Aidasalem'in yazısında görüp merak ettiğim, Kazuo Ishiguro'dan Beni Asla Bırakma. Elimdeki kitabı bitirir bitirmez bu ikisinden birine başlayacağım.


Neyse, lafı fazla uzattım, aslında yazmak istediğim şey kendimle ilgili az önce farkettiğim bir gerçekti. Sanırım ben bir "spoiler lover"ım. Aldığım kitapları google'da, forumlarda, ekşisözlükte falan aratıp yazılan "spoiler" başlıklı yazıları merakla okuduğumun ve bunun sonucu olarak da kitabın cazibesinin yitirmesi yerine tam tersine daha fazla merak uyandırdığının farkına varmış bulunmaktayım. Bunun benim kontrol manyağı olmamla da bağlantısı olduğu çok açık. iyi ya da kötü, beniz fazlasıyla şaşırtacak sürprizleri hiç sevmem. Bir adım atmadan önce o adımda ne olacağını bilmem gerekir. Bu konuda birazcık hastalıklı bir yapım olduğunu söyleyebilirim. Hatta bu çok sıkıcı bir durum aslında... Ama önceden bilmediğim ya da tahmin etmediğim durumları yaşamaktan pek hoşlanmıyorum. Ve bu maalesef inanılmaz yorucu bir durum, çünkü bir sonraki adımı takip edebilmek için hem o ana, hem de ardından gelecek olana odaklanmak gerekiyor.

Uzun lafın kısası, sanırım hem kitaplar hem de filmler söz konusu olduğunda "spoiler"ları seven tek kişi benimdir :)


Düzeltme: (Yazıyı nereye bağlayacağımı unuttuğum için böyle saçmasapan bir hal aldı, kafamı toparlayamadım, bu yazıyı okumasanız da olur...)

2 comments:

  1. :)

    Umarım seversin. Biraz "meraklısına" kitabı çünkü. Bu arada ben de Patti Smith-Çoluk Çocuk'a başladım. Şimdilik çok güzel gidiyor.
    Sevgiler.

    ReplyDelete
  2. Kürk Mantolu Madonna'yı okuyorum ben de hala. Bu ara okuma eylemine hasret kaldım yoğunluktan. Önümüzdeki hafta Shirley Jackson'ın Tepedeki Ev'i çıkıyor Siren'den. Ben de onu tavsiye ederim :) Hatta daha sonra çevirmenliğini benim yaptığım bir kitap da çıkacak :))

    ReplyDelete

siz de buyrun